En aquest blog teniu una petita mostra del que fem a educació especial a Cal Músic. Esperem que us agradi.

dilluns, 8 d’octubre del 2018

Arriba la tardor, juguem amb ella?

Estimades famílies, 

Ja ha arribat la tardor i en aquesta entrada us facilitem activitats jclic i d'altres recursos per  treballar aquesta estació amb els vostres fills/es. Són activitats relacionades amb la lectoescriptura ben interessants. 

No us ho perdeu!




https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=ca&prj=bosc




https://clic.xtec.cat/projects/tardor5/jclic.js/index.html


http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/tardor6/jclic/tardor6.jclic.zip&lang=ca&title=Els+fruits+de+la+tardor

http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/tardor6/jclic/tardor6.jclic.zip&lang=ca&title=Els+fruits+de+la+tardor


Jocs per treballar la castanyada:

http://www.ferc.cat/index_archivos/FESTESiTRADICIONS_fitxers/FESTES%20DE%20TARDOR_fitxers/La%20castanyada_%20Edu365_cat.htm


dijous, 7 de juny del 2018

Apps per treballar la lectura, l'escriptura i el raonament


Hola famílies!
Ja queda poc per finalitzar aquest curs 2017-18, per tant, començaran les vacances d'estiu en breu. Què poden fer els vostres fills i filles per consolidar la lectoescriptura durant les vacances?
Resultat d'imatges de DIBUJO TABLET
Des d'educació especial us recomanem unes APPS per treballar alguns aspectes importants relacionats amb aquesta. Esperem que us siguin d'utilitat! 
BID2: Un joc creat per un centre de Psicologia i Logopèdia, que treballa la B i la D. Van sortint pantalles amb imatges, i amb la paraula escrita a sota del dibuix. Aquella paraula té un forat i el nen ha de discriminar i escollir si cal posar-hi la B o la D. La complexitat va creixent i es van passant nivells.
DIC-DIC: Un joc educatiu per practicar l’escriptura i la correspondència so-grafia. L’App permet escollir el nivell de dificultat, la llengua en la que practicar, i si es volen pistes o no. És un joc per a nens d’entre 3 i 12 anys. És fantàstic! I és realment molt atractiu en tots els aspectes.
PREESCRIPTURA: És una aplicació educativa dirigida a nens i nenes d’entre 3 i 6 anys. Es treballa mitjançant el traç, el domini i control de l’espatlla, el braç i el dit. L’Eix corporal, esquerra-dreta i la discriminació i orientació espacial. Es treballa també la coordinació oculo-manual i la direccionalitat. També la percepció de formes, colors, espais i distàncies. Està bé també perquè a part de formes, hi ha números, lletra lligada i lletra de pal.
DYSEGGXIA: És una aplicació per treballar amb nens i nenes amb dislèxia i/o amb altres dificultats de la lecto-escriptura. Ha guanyat molts premis i està creixent contínuament. Encara no ha arribat en català, però es pot fer perfectament en castellà.
COL·LECCIÓ EMOCIONS (Salvatella): És fantàstic. Són contes per a nens, enfocats cadascun a treballar un concepte o dificultat. N’hi ha de la Mort, de la Ràbia, de l’Alegria, de la Tristesa, de la Por i de la Preocupació. Estan fantàsticament il·lustrats.
GAUDI’S SECRET: És un llibre de lectura, però en format Ipad. Molt atractiu per als nens, ja que incorpora jocs cada pantalla llegida (de comprensió del text). És molt personalitzable (es poden posar els noms d’un mateix i incloure’s dins l’historieta).
GATA MARGA I EL GAT DE GAUDÍ: És exactament el mateix que el de Gaudi’s Secret tot i que amb un altre format i amb una histèria diferent. Està il·lustrat per la Pilarín Bayés. Ens nens poden llegir mentre fan petites animacions i activitats paral·leles.
iSEQUENCES: És una aplicació d’aprenentatge per a nens basada en 100 seqüències representades per sis personatges, amb la qual es treballen Hàbits d’Autonomia, Esdeveniments lúdics, Situacions quotidianes i les Emocions.
FIND THE LETTERS: És una app en la que treballes la discriminació de grafies. Pots escollir nivells de dificultat i molts exercicis diferents. Els nens han d’anar pintant segons el que els diu la llegenda, una lletra o altra de colors diferents i acabaran deixant al descobert un dibuix.
LEXICO-COGNICIÓN: Ideal per treballar conceptes Mayor/menor, Ariba/abajo, Interior/exterior, Izquierda/derecha. És molt molt complert i es pot usar a nivell auditiu (sentint la instrucció) com a nivell visual (llegint la instrucció).
(Material extret de la fundació Camins de Poblenou). 

dimecres, 16 de maig del 2018

ELS DE 5è ENTREVISTEM

Benvolgudes famílies i amics, us presentem uns exemples d'entrevistes que vam realitzar els alumnes de 5è a l'aula d' Educació Especial a alguns mestres de l'escola que han arribat aquest curs a Cal Músic. 

Esperem que us agradin!
Resultat d'imatges de entrevista logo


ENTREVISTA A LA MARTA DE P5

1- Quants anys tens? Tinc 39 anys.

2 Què t'agrada fer en els teus temps lliure? M’ agrada anar al parc.

3 De què treballaves abans ? Sempre he treballat de mestra.

4 Que penses de l'educació? Penso que l'educació és dels pares.

5 Quan trigues en anar a l'escola? Trigo uns 45 minuts i visc a la Garriga.



ENTREVISTA A LA MARI DE 5è A


1. A quin cole treballaves abans?

Treballava als Tres Pins.

2. Per què t’agrada ser mestra?

Perquè l’educació és bona.

3. Què fas al teu temps lliure?

M’agrada anar de excursió i llegeixo llibres.

4 com arribes a l’escola ? Quan trigues?

Vinc amb cotxe.

5. com es diuen el teu fills ?

Es diuen Anna i Pol.

Entrevista al Jordi (p3)

1- Quants anys tens ?Tinc 43 anys.

2- A quantes escoles has anat? He anat a 14 escoles.

3- T’agrada aquesta escola? Si.

4- Què fas al teu temps lliure? Còrrer i llegir.

5- A quina universitat vas estudiar? A la universitat de Barcelona.

   

divendres, 13 d’abril del 2018

Com treballar la lectura a casa?


Arranquem el tercer trimestre amb força, així que des d'Educació Especial us adjuntem un document extret de la web del Departament d'Ensenyament per ajudar als vostres fills i filles en la lectura a casa.

Esperem que us sigui d'utilitat!

dilluns, 19 de febrer del 2018

FEM DE PERIODISTES

A l'aula d'Educació Especial els alumnes de cinquè hem estat treballant l'expressió escrita. En concret, hem elaborat unes quantes notícies com si treballéssim a un diari local.  Us deixem una mostra dels nostres articles. Esperem que us agradin!



ARRIBA LA RUA A MOLLET


El dia 11 de febrer va arribar la rua als carrers de Mollet. Les persones de les carrosses anaven disfressades de moltes coses. Hi havien moltes! A una d'elles hi havia el rei carnestoltes. Després
va venir l'última carrossa amb nens i adults ballant. Els nens i nenes que veien la rua anaven disfressats de princeses, pingüins, animals...
Va ser una festa molt divertida!

Periodista: P.M. (5è)




OBAMA ARRIBA A MOLLET

El passat divendres dia 13 de febrer va arriba l'expresident d'Amèrica Obama.
Va venir a Mollet per provar el iogurts de la nostra fàbrica Danone perquè li van dir que estaven molt bons.
Es quedarà una setmana i dormirà a un hotel de Barcelona. La gent de Mollet està molt contenta per la seva arribada.

Periodista: J.V. (5è)



OBREN UNA TENDA DE VIDEOJOCS A MOLLET

La setmana vinent obriran una tenda de videojocs a Mollet. L'obriran al Baricentre i vendran jocs, pel·lícules i més audiovisuals. Hi haurà 23 treballadors. Els seu horari serà de 10 a 7 de la tarda de dilluns a dissabte. Es poden fer compres on-line i tenen un descompte per la primera compra el codi de descompte es el 1234567891.




dimarts, 6 de febrer del 2018

RECURSOS PER L'ALUMNAT NOUVINGUT

Us pengem un seguit d'enllaços per anar treballant el vocabulari que fem a les sessions de conversa dels dilluns i dimecres al matí. 

Són molt entretinguts i aprendreu molt. Som-hi!

UNITAT: La roba